BlogSvi članci

Sinusna zubobolja – upala sinusa kao uzrok zubobolje

Od 10 Juna, 2021Nema komentara
Sinusna-zubobolja-upala-sinusa-kao-uzrok-zubobolje-dr-Djuric

Zdravlje zuba se mora držati pod kontrolom kako bi postavljanje dijagnoze i liječenje išlo u pravom smijeru od prvog javljanja pacijenta.

Ako zdravlje zuba nije dobro mnogo teže se uspostavlja dijagnoza. Tada se upala sinusa često od strane pacijenata a i doktora može pomiješati sa bolom zuba. Mi u našoj ZU Stomatološkoj ambulanti sa zubotehničkom laboratorijom „dr Đurić“  apelujemo na zdravlje zuba jer loše zdravlje zuba se odražava na cjelokupan organizam.

U ovom slučaju zubi gornje vilice budu bolni na zagrižaj i osetljivi na dodir u toj mjeri da pacijenti hodaju razdvojenih zuba i blago otvorenih usta. Pacijenti se često javljaju sa ovim simptomom kao prvim i to baš stomatologu. Tada se na žalost gubi vrijeme jer je dijagnoza znatno otežana.

Dešava se takođe da se kod pacijenata pojave oba problema u isto vrijeme, upala sinusa i bol zuba.

Sinuzitis (upala sinusa), ako se ne liječi pravovremeno i adekvatno, može zahvati usnu duplju, vilice i okolne kosti, očnu duplju i centralni nervni sistem. U hroničnom sinuzitisu sekrecija se ispoljava slivanjem niz nosni dio ždrijela.

SIMPTOMI

Neki od simptoma koji prate sinuzitis (upalu sinusa) su:

• povišena tjelesna temperatura
  • bol u predjelu lica i čela i vilica
  • posebna osjetljivost na pritisak koji se pogoršava pri naginjanju naprijed
  • pojačana sekrecija
  • zapušenost nosa i sl.

LIJEČENJE

Nakon što utvrdimo uzroke simptoma, postavlja se dijagnoza i identigikacija uzročnika infekcije te se predlaže liječenje. Akutni sinuzitis uglavnom se liječi odgovarajućim antibioticima. Da bi se smanjio bol, daju se analgetici i lokalni dekongestanti. Ako antibiotici i dekongestanti ne pomognu, sinusi se ispiraju. Lokalni kortikosteroidi mogu da pomognu kod hronične bolesti. Hirurško lijčenje je poslednji korak u terapiji upaljenih sinusa.

ŠTA DOVODI DO UPALE SINUSA?

Najčešći faktori koji dovode do nastanka akutnog sinuzitisa su bakterije Streptococcus pneumoniae, Hemophilus influenzae i Moraxella catarhalis. Rjeđe se izoluju anaerobne bakterije: Streptococcus grupe A, Streptococcus aureus i gram-negativne bakterije.

Faktori iz spoljne sredine, prije svega štetni i toksični gasovi uključujući duvanski dim, doprinose upali i prelasku u hroničnu bolest. Hronični sinuzitis može biti alergijski.

Poruka iz ZU Stomatološke ambulante sa zubotehničkom laboratorijom „dr Đurić“ je:

Održavajte zdravlje vaših zuba i desni.

ZU stomatološka ambulanta dr Đurić © Sva prava zadržana
Supported by: ITD Marketing d.o.o. | marketing@itdmarketing.com